Monday, May 25, 2020

STAR kian menarik penyertaan pengundi tidak berparti


Sertai STAR setelah dua tahun menilai parti-parti politik



Oleh PAUL UKAU
KENINGAU: Seorang pengundi dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bingkor menceritakan telah mengambil masa hampir dua tahun untuk memilih parti politik yang ingin disertai.

SERTAI STAR: Robert (tengah) menerima borang
penyertaan STAR dari Elegius sambil
diperhatikan Junior (kanan).

Elegius Raimon dari Kg Liaut Laut Apin Apin dalam Pusat Daerah Mengundi Merampong mengakhiri masa penilaian parti dengan menyertai Parti Solidariti Tanah Airku (STAR).

“Setelah meneliti perjuangan STAR maka saya teruja dan terpanggil untuk memohon menjadi ahli STAR,” katanya.

Elegius berkata demikian ketika mengemukakan borang permohonan menjadi ahli STAR kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bingkor Robert Tawik di Pejabat Perhubungan ADUN Bingkor di sini.

Elegius menjelaskan sebagai pengundi tanpa parti, sebelum ini pun pihaknya merupakan penyokong kepada perjuangan Presiden STAR Datuk Dr Jeffrey Kitingan dan YB Robert selaku Naib Presiden.

Menurut Elegius perjuangan yang konsisten dan berforkus tentang hak-hak anak negeri oleh Presiden dan Naib Presiden telah membuka hatinya untuk menyertai STAR.

Elegius yakin lebih ramai kalangan pengundi kawasan itu khususnya golongan Generasi Y akan menyertai STAR dalam masa terdekat dan menjelang PRU15.

Sementara itu Robert yang juga Ketua Bahagian STAR Bingkor ketika mengalu-alukan penyertaan Elegius ke dalam parti itu menyatakan pihaknya sentiasa membuka pintu seluas-luasnya kepada semua pihak yang mahu menyertai STAR.

Turut hadir Setiausaha Bahagian STAR Bingkor Junior Fred.




No comments:

Post a Comment